Apa yang dikatakan Swiss Made

Apa yang dikatakan Swiss Made

Jika anda baru dalam dunia horologi dan inginkan jam tangan berkualiti, hanya cari perkataan ‘Swiss Made’ yang tertera pada dail. Menurut undang-undang Eropah yang mengawal penggunaan nama ‘Swiss’ untuk jam tangan, perkataan jam tangan Swiss Made bermaksud jam yang telah dipasang, dilaraskan dan menjalani ujian rasmi di Switzerland. Selain itu, sekurang-kurangnya 50% daripada komponen gerakan harus diperbuat di Switzerland.

Apakah makna label Swiss Made kepada anda?

Perkataan ‘Swiss Made’ menjamin standard dan jaminan kualiti tertinggi. Ia termasuk kualiti teknikal jam tangan (ketepatan, kebolehpercayaan, tahan air dan tahan gegaran), di samping kualiti estetiknya (keanggunan dan keaslian rekaan). Jaminan ini meliputi pengeluaran tradisional dan teknologi baru.

Apa yang terdapat di sebalik reputasi ini?

Nilai teras label Swiss Made bukan sahaja menggambarkan jam tangan berkualiti tinggi, tetapi ia juga mengekalkan standardnya yang tinggi, memberikan pengguna jaminan terbaik. Nama Swiss Made menghadapi persaingan kuat, namun, terima kasih kerana infrastrukturnya yang unik, kepandaian, serta semangat inovasi, ia telah berjaya mengekalkan kedudukan pendahulunya.

Bagaimanakah ‘Swiss Made’ ditakrifkan oleh undang-undang?

Jam tangan ditakrifkan sebagai Swiss Made hanya apabila mempunyai tanda ‘Swiss Made’ atau ‘Swiss’, atau sebarang ekspresi lain yang mengandungi perkataan ‘Swiss’ atau terjemahannya. Menurut undang-undang Swiss, jam tangan dianggap Swiss jika:

  • Pergerakannya adalah Swiss
  • Pergerakannya dipasang bingkai di Switzerland
  • Pengilang melakukan pemeriksaan akhir di Switzerland

Pergerakan Jam Tangan Swiss dianggap Swiss, jika:

  • Ia teIah dipasang di Switzerland
  • Ia telah diperiksa oleh pengilang di Switzerland
  • Komponen pengeluaran Swiss merupakan sekurang-kurangnya 50 peratus daripada jumlah nilai, tanpa mengambil kira kos pemasangan